tisdag 6 december 2011

Therese Alshammar - en förebild för rikets ungdom

Jag har precis å ätten Grijshufvuds vägnar sänt gratulationstelegram till Therese Alshammar som idag utnämnts till Svenska Dagbladets guldmedaljörska för sina fantastiska idrottsprestationer! Sveriges ungdomar behöver förebilder som Therese, särskilt i dessa dagar då skolidrotten är så sorgligt eftersatt. Hur skall det gå med Sveriges försvar om ungdomen förklenas av att bara spela sådana där videovåldsspel hela dagarna? Jag brukar alltid säga att en sund själ i en sund kropp, det är det bästa för människan. Mandom, mod och morske män, som diktaren skrev, det är ett ideal för rikets ungdomar att sträva mot!

Själv har jag ett passionerat idrottsintresse sedan min ungdoms glada dagar på Sigtuna, och jag försöker vara en förebild för ungdomen genom att idrotta själv. Som jag tidigare skrivit om är jag något av en tennisfantast, men min stora passion är som sig bör golfen. Så fort vädret tillåter brukar jag, Advokaten och Friherren gå en runda. Tyvärr så har jag haft stora problem med defekt utrustning på senare år, och i somras så fick jag nog av defekta golfklubbor och kastade i vredesmod min golfbag i sjön.

0 kommentarer: