tisdag 20 december 2011

Vänstern och miljölobbyn överbevisade - igen

Jag sitter här framför öppna spisen med ett glas cognac och Grevinnans prisbelönta pudel som sällskap, och filosoferar lite över de stora frågorna.

Man hör ju ofta att mänsklighetens framtid skulle vara i fara. Att kolmonoxidutsläppen orsakar global uppvärmning har man ju ofta hört, och den tillväxtfientliga miljölobbyn försitter aldrig ett tillfälle att påstå att det skulle behövas flera jordklot för att vi skall fortsätta leva som vi gör. Men Climate Gate bevisade ju en gång för alla hur larmrapporterna om global uppvärmning var en bluff, och att det skulle behövas flera jordklot förstår jag inte riktigt hur man kan komma fram till. Vi lever ju på bara ett, och här klarar vi ju oss bra, särskilt idag i frihandelns tidevarv. Teknikutvecklingen har möjliggjort att allt fler inte bara kan äta sig mätta, utan också fått elektricitet och rinnande vatten.

Men säg aldrig att Greve Grijshufvud är den som är den! Antag att vi behöver fler jordklot för att upprätthålla vår levnadsstandard! Nåväl, varsågod, nu har astronomerna funnit inte bara ett till jordklot utan två!

Jag kan föreställa mig hur min sonson en dag kommer att sitta här i samma läderfåtölj som jag sitter i nu, och precis som jag uppdaterar sin blogg på sin e-Phone-manick framför brasan. I denna framtid finns det kanske inte längre någon brasiliansk regnskogsved han kan elda, för med en ökande befolkning kommer ju trots allt behovet av att frigöra mer brasiliansk jordbruksmark att öka kraftigt. Det spelar ingen roll, han kommer kanske kunna importera ved från Friherrens sonsons mahognyplantager på planeten Kepler-20f! Det får tanken att svindla, eller hur?!

Nä, nu har jag inte tid att sitta här och filosofera längre, jag skall över till Advokaten en sväng för skatteplanering och ett glas portvin.

SvD

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, Climate Gate bevisade ingenting. Men du bevisar i ditt inlägg om hur okunnig du är i frågan. Du som vetenskapsentusiast borde väl veta att det råder konsensus bland dagens klimatforskare i frågan.

Anonym sa...

Jag misstänker att den person som driver denna blogg är en lejd vänsterpartist eller liknande och vars avsikt endast är att uppröra och egga på hatet mot högern, kapitalister och "anti global uppvärmning orsakad av människan".

Eller så är personen bakom bloggen enbart ett troll som finner nöje i att uppröra.

Grefve Grijshufvud sa...

Du är patetisk von Wolffhaupt, det är ju uppenbart att det är du!

Anonym sa...

@ Anonym 2011-12-21 01:27

Åja, min herre, edra utsagor är väl ändå motsägelsefulla.

Företeelsen Climate Gate visar ju bl.a. att det fuskas bland klimatforskare och att det således inte råder konsensus bland forskare heller.

Så, eder ad hominem-attack deflekterar i eder egen nuna så att säga!

Nå, välkommen att titta in på klubben så bjuder jag på en grogg.

Grosshandlare Drygh