onsdag 7 december 2011

Snö och kyla skapar karaktär

Nu tycks vintern komma till Sverige på allvar. Svenskarna är ju ett folk som under årtusenden har härdats av snö och kyla, vilket formade oss till det modiga folk som en gång gjorde Sverige till en stormakt av modiga karoliner. Jag misstänker att det är centralvärme och treglasfönster som har gjort oss till det land av sjukskrivna gnällspikar vi är idag. I takt med att det svenska folket har förlorat sitt band till den kärva men vackra nordiska naturen har det också förlorat det som en gång gjorde det så starkt.

Själv har jag ju fått lite problem med luftrören på äldre dar, så jag tillbringar gärna någon vintermånad i min bungalow i Thailand. De två senaste vintrarna tvingades jag stanna där i flera månader på grund av den hårda kylan, inte för att jag är vek av mig utan för att Doktorn rekommenderade det. De är ju så trevliga de där thailändarna, de har en utmärkt känsla för service, de är fantastiska caddies och deras kaffeflickor är ju så trevliga och tjusiga!

0 kommentarer: