söndag 18 december 2011

Cognacsglögg och telefonförsäljare

Jag sitter här på kvällskvisten framför kakelugnen - eldad med äkta brasiliansk regnskogsved såklart, den sprakar så härligt och avger en lugnande doft - och avnjuter en varm cognacsglögg. Jag har som vanligt min lilla e-Phone-manick framför mig, och satte precis nästan cognacsglöggen i halsen när jag läste en upprörande artikel som försöker svartmåla telefonförsäljningsföretagarna.

Landets call centers erbjuder riktiga jobb till ungdomar i många av landsortens avkrokar, och hjälper på så sätt inte bara dessa orter att överleva utan förser också dess ungdom med meningsfull sysselsättning och en känsla av yrkesstolthet. Vi borde vara tacksamma över dessa driftiga entreprenörer som gratis erbjuder viktig konsumentinformation, inte klanka ned på dem!

Om någon till äventyrs skulle störas av dessa samtal, gör som jag och skaffa en sekreterare. På jobbet låter jag alltid fröken Andersson - ni vet, hon som var en så förtjusande Lucia tidigare i veckan - svara i telefonen. På så sätt kan jag fokusera på väsentligheterna samtidigt söm fröken Andersson såväl gallrar bland samtalen som charmar våra kunder med sin förtjusande stämma.

0 kommentarer: