torsdag 22 december 2011

Caremaspelet - julnöje för hela familjen

Det fina vårdbolaget Carema, vars anställda har haft några tuffa månader efter vänstermedias hets mot företaget, har nu lanserat "Caremaspelet". Syftet är såklart att muntra upp den hårt ansatta personalen, men med min fingertoppskänsla för affärer så kan jag se hur detta spel kan bli något mycket större än så. Caremaspelet lär inte bara ut god entreprenörsanda och ger fiffiga tips om effektiviseringar och vinstchanser, det är roligt att spela också!

"Vad skall jag ge dig i julklapp, du har ju redan allt" brukar mina vänner fråga fråga mig varje år. Det här året vet i alla fall min gode vän Friherren, som äger en icke-försumbar aktiepost i Carema, vad han skall ge mig: Caremaspelet såklart! Om Friherren bara förstod vinken så kommer jag och barnbarnen kunna ägna mellandagarna åt att spela detta fantastiska spel över cognac och julmust. Barnbarnen kommer att på ett både underhållande och pedagogiskt sätt få sina första lektioner i god företagarsed, tillsammans med sin farfar.

0 kommentarer: