onsdag 21 december 2011

De vill beröva etiopierna chansen till ett bättre liv

Jag satte nyss nästan min födmiddagscognac i halsen, när jag tog upp min lilla e-Phone-manick och såg hur kulturvänstern nu så ensidigt och onyanserat fördömer domen mot de svenska kommunistjournalisterna i Etiopen.

Dessa herrar har utklädda till Che Guevara illegalt tagit sig in i Etiopien med det minst sagt tvivelaktiga syftet att sabotera landets oljeproduktion. Deras hat mot våra fina oljebolag känner inga gränser, och de drar sig inte för att frånta lokalbefolkningen deras enda möjlighet till tillväxt och ett bättre liv om det är vad som krävs för att uppnå sitt dubiösa syfte.

Nu talas det om att överklaga. Jag skall luncha med Advokaten och Kamrern om någon timme (vi bestämde oss för att vara lite mångkulturella och äta kinesiskt - själv tänker jag kosta på mig en hajfenssoppa) och jag skall höra med Advokaten om vi på något sätt kan ge juridiskt stöd till den etiopiska terrorbekämpningen. Som ett fattigt land så skall de inte behöva lägga stora belopp på juridikkonsulter, bara för att herrarna Schibbye och Persson behagar leka revolutionärer.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Domen innebär att journalister lär sig att respektera de lagar som finns i ett land. Hur skulle det sett ut om det hade kommit en journalist från Sovietunionen och överträtt de tillträdesförbud Sverige hade på t.ex. Muskö, och sen hävdat att det var hans journalistiska rättighet?

Fnys……