onsdag 28 december 2011

Mäklarens son var orolig för sin flickväns operation

Mäklarens son var över hos oss på juldagen, och tackade för champagneflaskorna och de stilrena rosa skjortor i siden och egyptisk bomull han hade fått av mig i julklapp. Jag bjöd självklart in honom på en cognac, och vi började som vanligt diskutera allt mellan himmel och jord som vi så ofta gör. Personligen tycker jag det är så roligt med samhällsintresserad ungdom, någonting man sällan möter nuförtiden, och själv ser han mig som något av en mentor, så vi brukar ha väldigt trevligt tillsammans.

Vi diskuterade bland annat hans flickvän, som han har kilat stadigt med allt sedan de träffades på en av de vilda festerna på Handels häromåret. Han anförtrodde mig att, även om hon är en väldigt tjusig ung kvinna, så tycker de båda att hon är hon en smula platt och nu går han i planer på att ge henne en bystförstoringsoperation som en försenad julklapp. Själv var hon dock lite orolig efter skriverierna som har varit i pressen.

Att kvinnor, som bara har velat behaga sina män, fått farliga bröstimplantat inopererade är förstås en tragedi. Att som DN skylla de undermåliga implantaten på att "vi lever i en kapitalisisk värld" är dock skamligt, tvärtom så är det kapitalismen som har möjliggjord dagens rika utbud av skönhetsoperationer och sjukdomsbehandlingar!

Jag gav Mäklarens son numret till min vän Doktorn, och förklarade hur Doktorn både är en god vän till familjen och alltid har gett oss den bästa vård som kan köpas för pengar! Jag märkte hur Mäklarens son blev märkbart lättad av att ha fått ett namn på en så pålitlig doktor, till vilken han med gott samvete kan överlämna sin fästmö. Det känns alltid så givande att använda sin livsvisdom till att hjälpa ungdomen navigera genom livets farliga vatten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skämtar väl? Är mäklarens son själv så tjusig? Vad är det för fel på att vara platt?

Grefve Grijshufvud sa...

Jag skämtar inte alls, Mäklarens son var ganska orolig, och jag gjorde såklart allt jag kunde för att lugna honom och för att se till att hans fästmö fick bästa möjliga vård.

Mr Johan and Papa George in Hua Hin sa...

Hälsofarorna är överdrivna. Själv har jag fått stora bröst av finskt mellanöl och thailändskt starköl. Om det är hälsosamt kan man diskutera men jag tycker att det är synd att tjejerna inte använder den här naturmetoden utan tyr sig till dyra operationer. Pappa Göran.

Herr W. sa...

Jag jämför Grefven med dagens fantasy.

Anonym sa...

Det var ju inte DN som skyllde på kaptialismen, utan boven i dramat själv.

Dr. Liberal