fredag 9 december 2011

EU-byråkraterna ville införa skatt på cricket!

Såhär på fredagskvällen sitter jag framför öppna spisen med Grevinnans prisbelönta pudel vid mina fötter och läppjar på ett glas riktigt exklusivt portvin. I morgon är den dags för Friherrens traditionsenliga Nobelfest, men ikväll så tar jag det lugnt och njuter framför brasan och lyssnar på det lugnande ljudet av brinnande äkta brasiliansk regnskogsved*. Olyckligtvis kan inte alla unna sig en välförtjänt fredagsvila på detta sätt, mina vänner med intressen i Carema tvingas nu fara land och rike runt för att begränsa de skador som vänstermedia har åsamkat aktieägarna. Jag känner djupt med dem en kväll som denna.

Europas ledare samlas nu för att försöka lösa den kris som så ofta finansväsendet ges skulden för. I själva verket är det såklart de många och onödiga EU-regleringarna som är boven i dramat. Som om det inte räckte med krav på raka gurkor och så vidare, så tycks en av de springande punkterna på dagens möte ha varit ett förslag om en skatt på cricket! Storbritanniens konservative premiärminister såg som tur var till att sätta stopp för detta vänsterpopulistiska sport- och kulturfientliga förslag. Själv säger jag som Nils Lundgren och Junilistan, ett vassare och mer slimmat EU är vad vi behöver.

Med sorg i hjärtat så noterar jag hur förtalet av Hans Majestät Konungen fortsätter med oförminskad styrka. Nu påstås det finnas bildbevis för Konungens påstådda otrohet också, men alla vet ju hur lätt det det är att manipulera bilder nu för tiden. De har väl hittat någon bild på ett vulgärkopulerande medelkasspar och klistrat in Konungens huvud med hjälp av ett datormaskinprogram för bildredigering. Eventuella försök att komma undan med denna form av grovt sexuellt förtal kommer att avslöjas som de bedrägerier de är!

Jag noterar dock med glädje hur en annan förtalskampanj nu äntligen tycks ha tystnat. I takt med hur den undermåliga och flumpedagogiska undervisningen i de kommunala skolorna granskas hårdare så vågar väl sig vänstermedia inte ge sig på riksinternaten och deras högklassiga utbildningar längre.


* Någon hade mage att anklaga mig för att vara en miljöbov. Jag blev djupt sårad som den miljövän av rang jag är, några av mitt livs bästa ögonblick har utspelat sig på storviltsjakt i Afrika! Jag försöker bara hjälpa Brasiliens fattiga upp ur fattigdomen, och för övrigt presenterar DN idag ytterligare bevis för att den så kallade växthuseffekten är en vänsterpropagandistisk bluff.

0 kommentarer: