torsdag 1 december 2011

Stäng ambassaden!

Den lovande presidentkandidaten Michele Bachmann föreslår att Amerikas förenta stater skall stänga sin ambassad i Iran. Ett utmärkt förslag, enligt min grevligt ödmjuka åsikt! Att den iranska regimen framställer kärnvapen är ett välkänt faktum, men som om detta inte var nog har den nu också börjat ge sig på diplomater. Ett gisslandrama utspelade sig häromdagen på den brittiska ambassaden, vilket givetvis är fullständigt oacceptabelt.

Amerikas förenta stater borde ställa sig på sina brittiska vapenbröders sida och i en solidaritetsgest visa att u-länders angrepp på västambassader är ett fullständigt oacceptabelt beteende. Om inget görs så kan det vara den amerikanska ambassadens tur att drabbas av ett gisslandrama nästa gång!


Uppdatering: Min gode vän Diplomaten ringde precis upp mig efter att ha läst mitt inlägg. Han berättade att Förenta staternas ambassad i Iran redan är stängd, efter ett gisslandrama 1979. Jag ber om ursäkt för att jag på detta sätt förde vidare de felaktiga tidningsuppgifterna, men det faktum att ett gisslandrama redan har skett bevisar ju bara hur rätt jag hade!

0 kommentarer: