onsdag 30 november 2011

Grijshufvud vs Wolffhaupt: 2-0

Aftonens vaktelägg, cognac och cigarr tillsammans med Advokaten, Bankmannen och Friherren var en mycket förnöjsam tilldragelse och jag grymtade gott genom hela aftonen. Efter några glas cognac blev jag till och med så glad i hågen att jag bestämde mig för att hämnas på von Wolffhaupt för hur han anföll mig häromveckan. Jag tog upp min käcka lilla e-Phone-manick, slog hans nummer och hånade honom skoningslöst för hans lågadliga börd.

Wolffen - jag brukar lite humoristiskt och föraktfullt kalla honom så - blev helt rabiat och började avundsjukt skrika och vråla om hur han skulle polisanmäla de ytterst lönsamma affärer med Saabaktier som jag gjorde tidigare idag. Som en galen hund fortsatte han att hävda att det skulle röra sig om insideraffärer, som det faktum att jag köpte en stor aktiepost igår före Schweizaffären offentliggjordes, och sedan sålde dem idag efter att aktien kraftigt stigit, skulle vara bevis på någon sorts ohederligt förfarande från min sida.

Jag skrattade åt honom och sade att min gode vän Advokaten satt bredvid mig, och var redo att rycka ut och försvara min heder med omedelbar verkan om så krävdes. Advokaten själv såg lite blek ut, men oss emellan så är det allmänt känd att han kan vara lite feg och lättskrämd av sig och jag är inte det minsta oroad! Jag har inte begått några oegentligheter, bara agerat på min legendariska magkänsla och den information jag råkat förfoga över.

För övrigt så vill jag apropå debatten om riksinternaten tillägga att något mordförsök minsann aldrig har rapporterats från Sigtuna eller Lundsberg, vilket är mer än vad man kan säga om de kommunala skolorna. Detta är ännu bevis på hur orättvisa, avundsjuka och oproportionalitet präglar den urspårade debatten.

0 kommentarer: