onsdag 23 november 2011

Den socialdemokratiske finansministern

Jag läste i Financial Times på min telefon - jag har ju en sådan där käck liten e-Phone eller vad den heter, som jag fick i namnsdagspresent av min kära hustru grevinnan - att Anders Borg hade blivit utsedd till EU:s bäste finansminister. Det där kan jag inte alls förstå!

Min vän Friherren säger att Borg i sin ungdom hade sunda marknadsliberala idéer, men det är ju uppenbart för envar att han i så fall har tappat bort dessa på vägen. Idag driver han som finansminister in höga skatter av oss hårt arbetande hederliga människor, och har dessutom fräckheten att kritisera våra fina bankdirektörer och deras välförtjänta bonusar!

Nej, nu skall jag fortsätta med mitt pappersarbete här på kontoret. Onsdag betyder städdag här, och jag ser som vanligt fram emot detta. Den nya husan är väldigt trevlig att titta på och alltid så käck och rar. Jag tycker om att se våra ungdomar arbeta, de är Sveriges framtid!

0 kommentarer: