söndag 27 november 2011

Stormar, konspirationer och defekt utrustning

På grund av en defekt racket förlorade jag stort mot Friherren under eftermiddagens tennis. Chockerande nog har merparten av de racketar jag har köpt sedan jag beslöt mig för att återuppta utövandet av denna sport varit felbalanserade, vilket jag ser som en smärre skandal! I synnerhet då man beaktar att jag endast köpt den mest exklusiva av utrustning, för att till fullo ta tillvara på min stora talang!

Nu sitter jag i droskan på väg hem, och läser på min lilla käcka e-Phone-manick om stormen som härjar i vårt fosterland. Snart kommer de som ett brev på posten, anklagelserna om att detta har orsakats av förbränning av petrokemiska produkter. Detta är såklart nonsens och humbug, de stora oljebolagen har djupt oroade av anklagelserna bekostat flera grundliga vetenskapliga studier i frågan som samtliga lyckligtvis kommit fram till att koldioxidutsläpp inte alls påverkar klimatet!

Det hela rör sig troligtvis om en kommunistkonspiration i syfte att smutskasta våra fina oljebolag och undergräva marknadsekonomin. Då jag själv är något av en gentleman som vill föregå med gott exempel köper jag därför endast exklusiva automobiler med stora kraftiga bränsletörstiga motorer. På så sätt hoppas jag uppväga lite av den skada dessa gröna miljöterrorister ställer till med.

0 kommentarer: