onsdag 30 november 2011

Ikväll firar vi med vaktelägg, cognac och cigarr

Efter några strategiska tips* från Bankmannen så tjänade jag, Advokaten och Friherren idag några nätta miljarderdagens kraftiga börsuppgång! Att investera pengar på börsen i dessa orostider är i regel inget jag sysslar med själv, utan överlåter till de okunniga småspararna. Med rätt information och några välplanerade punktinsatser så finns dock fortfarande stora pengar att tjäna, när man har ett informationsövertag. Pengar som i förlängningen kommer alla till del, genom den så kallade trickle down-effekten.

Att det därtill har varit en strålande dag för den svenska vapenindustrin, med såväl försäljning av JAS-plan som granatgevär gjorde onsdagen till en dag att fira! Att den svenska vapenindustrin överlever är av avgörande betydelse för vårt land, så att vi även i framtiden kan bekämpa kommunister och andra terrorister. Att vi därtill har kunnat bidra med teknologi till att störta tyrannen Saddam Hussein och bana vägen för den blomstrande demokrati vi idag ser i Irak kan göra vilken patriot som helst rörd till tårar! Att de Saabaktier som jag turligt nog köpte igår gick upp så kraftigt är ju inte fy skam det heller!

Dagens börsrörelser fick tyvärr till följd att jag och gossarna fick ställa in den planerade hummerlunchen. Istället fick jag nöja mig med någon simpel så kallad "take away" bestående av fågel (jag tror inte ens det var vaktel, utan endast en simpel kyckling) tillagad enligt recept från någon av de brittiska kolonierna, som jag åt samtidigt som jag satt upptagen med min e-Phone-manick med Bankmannen i andra ändan. För att kompensera för den inställda lunchen och fira dagens goda nyheter så skall jag, Advokaten, Bankmannen och Friherren dock samlas ikväll för en gammal hederlig "grabbkväll" med vakteläggröra, cognac och cigarr!

Det finns tyvärr smolk i glädjebägaren även en dag som denna. Att Högern nu har böjt sig för det populistiska opinionstrycket i frågan om partibidragen är djupt oroande. Traditionen att vi på toppen, enbart med Sveriges bästa för ögonen, diskret tillhandahåller stora summor till Högerns valkampanjer är en demokratisk grundsten! Att dessa summor nu skall redovisas öppet kommer bara leda till att den sensationslystna vänsterpressen kommer dränka den okunniga befolkningen i konspiratoriskt ifrågasättande rapportering.

Denna rapportering kommer sannolikt till stor del bygga på tesen att det skulle vara på grund av av någon form av egenintresse dessa pengar doneras, vilket självfallet endast är lögn och förtal! I förlängningen kommer detta leda till att antalet patrioter som självuppoffrande donerar pengar minskar. Advokaten har dessutom berättat att detta på sikt kommer leda till att valhemligheten urholkas. Journalisterna bara väntar på ett tillfälle att efter varje val få publicera långa listor på vilka som patriotiskt har röstat på Högern, i ett försök att ifrågasätta dessa.

* Att det skulle handla om insideraffärer (som von Wolffhaupt hade mage att påstå) är förstås endast förtal! Däremot kan jag inte riktigt förstå varför så kallade insideraffärer skall vara förbjudna - sedan när blev det ohederligt att vara välunderrättad?

0 kommentarer: