onsdag 23 november 2011

Förföljelserna av bankdirektörer måste få ett slut!

Det var på lunchen - bestående av en utsökt hummer - med Bankmannen och Advokaten som jag först hörde talas om det. Min gode vän Ivars Prieditis har blivit gripen, frihetsberövad som en simpel brottsling. Jag höll på att sätta mitt vin - en utsökt Château Margaux årgång 1996 - i halsen!

Jag har bara goda saker att säga om Prieditis, en man med sina två bara händer genom hederligt hårt arbete har hjälpt till att bygga upp en finansverksamhet i Lettland, efter att de sovjetiska bulldozrarna jämnat landet med marken och konfiskerat min gode vän Bankmannens båda lettiska familjeslott. Även Prieditis heroiska insatser för att bygga upp den blomstrande hederliga marknadsekonomi som vi idag ser i Ryssland ifrågasätts nu av dessa korrumperade myndigheter. Jag saknar ord för detta vansinne och barbari!

Den här driftige gossen Abele startade tydligen en så kallad Facebookgrupp mot våld mot överklassens barn häromleden, som fick stor uppmärksamhet. Mäklarens son kan ju det här med datorer och internet, så jag skall fråga honom om han inte kan starta en grupp mot förföljelserna av bankdirektörer. Det här är ett växande problem, som kommit i den svenska avundsjukans spår!

0 kommentarer: