fredag 6 januari 2012

En eftermiddag på skytteklubben

Som mina trogna läsare vet är jag något av en renässansmänniska som inte bara intresserar mig för vår samtid, utan dessutom är en varm naturvän och hyser ett starkt idrottsintresse. Det var till exempel med passionerat intresse som jag följde nattens junior-VM-final och min glädje över att se våra svenska framtidshopp slå de ryska bolsjevikerna kände inga gränser!

Själv utövar jag såväl golf som tennis och, om jag får säga det själv, därtill ganska framgånsrikt! Tyvärr har jag på senare tid haft stora problem med defekt utrustning, vilket förstås har grumlat glädjen en smula. Nåväl, efter förmiddagens tennis och ett restaurangbesök med gåslever, kobebiff, champagne och såklart cognac för att ladda våra energireserver så fortsatte vi till pistolskytteklubben. Där anslöt sig även Diplomaten och Mäklarens son till vår gentlemannaskara.

Själv finner jag pistolskytte fantastiskt roligt och ädelt, och jag är av den fasta övertygelsen att om fler svenskar hade ett vapen hemma så skulle våra gator vara betydligt säkrare, trots att det motsatta så ofta hävdas av den så politiskt korrekta vänstern.

I droskan på väg hem läser jag till exempel nu på min käcka lilla iPhone-manick om den modiga 18-åriga änkan Sarah McKinley som i självförsvar så resolut dödade en inbrottstjuv. Detta borde väl överbevisa även den mest inskränkta vänsteraktivist att en mer uppluckrad vapenlag minskar kriminaliteten. Tjuven i fråga lär aldrig någonsin råna någon igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker nog att Grefven är lite återhållsam i denna fråga. Förutom liberala vapenlager bör polisinsatser för att stoppa våldsamheter i Malm m fl orter snarast upphöra. Det är ju huvudsakligen bara banditer och blivande banditer som går åt - vilket gör att vi andra inte behöver lägga ut dyra slantar på ammunition .D

Grefve Grijshufvud sa...

Jag är rädd att du har helt rätt i detta. Tyvärr så har jag kommit att bli lite blödig av mig på äldre dagar, inte minst sedan Grevinnan engagerat sig så flitigt inom välgörenhet. Hennes idealism smittar av sig, på gott och ont.