fredag 6 januari 2012

Vi låter oss inte skrämmas av kommunismen!

Jag har i sann gentlemannaanda tillbringat förmiddagen med att spela tennis tillsammans med Revisorn. Vi finner båda stort nöje i att i sann sportsligt anda utöva denna klassiska sport mot varandra, men tyvärr "förlorade" jag efter att ännu en gång ha råkat ut för defekt utrustning. Ett högt pris är tyvärr ingen garanti för ett välbalanserat racket nu för tiden, och tack vare detta problem har jag tvingats genomlida den ena förnedrande "förlusten" efter den andra.

Efter matchen så satte jag på min lilla käcka iPhone-manick med diamantinlägg som Grevinnan köpte till mig i Dubai, och skummade igenom nyhetsflödet. Den här gossen Sjöstedt har tydligen blivit vald till kommunisternas partiledare nu, och jag börjar undra om jag kanske inte tog ut glädjen i förskott när jag skålade i cognac för tågkonduktören Ohlys avgång igår.

Sjöstedt verkar vara ännu en farlig motståndare till det svenska näringslivet. Att han är en rabiat EU-motståndare har inte hindrat honom från att i flera år jobba för EU med alla de löneförmåner detta innebär. Han vill också förbjuda friskolorna från att ta ut vinster(!) och har uppenbarligen inte funderat över vem som skulle vilja bedriva skolverksamhet under så ofördelaktiga omständigheter.

Därtill är han inte bara en klimatfundamentalist som vill minska kolmonoxidutsläppen, utan har också kokat ihop någon förvirrad teori om att dessa utsläpp hör samman med "internationell solidaritet och rättvisa". Utifrån denna förvirrade tes argumenterar han sedan för att järnvägen skall byggas ut, trots att den idag så tydligt visat sig vara en teknisk återvändsgränd.

"Han kan skrämma skiten ur borgarna" sades tydligen på kommunistkongressen, vilket säkerligen var ett tungt vägande skäl till att han valdes. Vi låter oss dock inte skrämmas! Tror ett gäng rabulister, anarkister och uppviglare att de kan hota den svenska överklassens ställning så har de allvarligt underskattat vår makt! I värsta fall flyttar jag helt enkelt till villan på Rivieran, och tar mina pengar med mig. Därefter kan ju herr Sjöstedt försöka beskatta dem bäst han vill.

4 kommentarer:

Grosshandlare Drygh sa...

Hehe, skrämma borgarna...
Nåja , vad gör man inte för att hävda sig i konkurrensen på den politiska marknaden. Herr Sjöstedt är en fantastisk säljare. Han skulle kunna företräda vad som helst, även mot sin egen uttalade övertygelse, t.ex. EU, bara det ger bra betalt.

Och nu har han tagit upp den svarta kappan efter Ohly och skall företräda spöket som sedan hundra år går genom Europa, varvid han skall sälja det som ratats av miljoner människor i östra Europa när de upptäckte att deras samhälle kommit rejält på efterkälken i konkurrensen om att erbjuda välfärd till medborgarna. Men skam den som ger sig. Och varför skulle vi i Västra Europa lära något av människor i Östra Europa? Bah!

Nej, det här är en herre med guldbyxor. Herr Sjöstedt verkar kunna sälja in vad som helst. Jag skall bjuda in honom på en grogglunch på stadt och erbjuda honom en post som konsult eller kommissionär för varor och tjänster som jag själv funnit osäljbara.

Grefve Grijshufvud sa...

Ah, huvudet på spiken som vanligt Grosshandlaren! Du såg väl hur jag bloggade om vårt möte på Klubben tidigare i veckan?

Anonym sa...

Haha, jävligt roligt!
hoppas bara ironin är genomgående

Anonym sa...

Hahaha! (not). Vad är det här? Åsa Nisse?