torsdag 12 januari 2012

Spännande när polisen utforskar andevärlden

Jag tycker att polisen gör helt rätt när den tar hjälp av sierskor. Den klärvoajanta vetenskapen har helt klart mycket att erbjuda oss människor, man hör ju ofta om hur polisen har löst svåra brott på liknande sätt. Jag tycker att det är synd att det inte forskas mer i frågan, men det tycks som frågan helt omotiverat är känslig ute på landets universitet. De självupptagna naturalistforskarna tycks se sina priviligerade positioner på universitetens långa elfenbenshorn hotade av de nya och mer öppensinnade vetenskaperna.

Jag minns hur min farfar, den framlidne greven, tillsammans med Advokatens farfar den framlidne Advokaten och några andra vänner brukade hålla seanser i salongen när jag var en liten gosse. En gång lyckades de till och med hitta min farmors, den framlidna Grevinnans, försvunna diamantring, endast med hjälp från ouijabordet. Det är inte utan att jag drabbas av gåshud när jag tänker tillbaka på denna fascinerande tilldragelse!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jag ta kontakt när jag är framliden? Ser fram emot mer humor av det sarkastiska slaget. Tack för kul inlägg i spökdebatten.