tisdag 12 juni 2012

Även Greven finns numera på Twitter

Hade precis Mäklarens son över på en kvällscognac. När jag tog fram min käcka lilla iPhone-manick och visade honom mina senaste blogginlägg började han tala om det här med Twitter, som tydligen har blivit väldigt populärt bland ungdomen på senare tid. För den som inte vet är Twitter en ny sorts elektronisk telegrafiliknande tjänst, där användare utbyter korta meddelanden med varandra.

Nu ser jag att även media har börjar skriva om denna nya teknologi. Som den teknikintresserade och progressive Greve jag är bestämde jag mig för att själv testa och skapade mig därför precis en egen elektronisk profil på denna Internetplats. För mina trogna läsare som önskar följa sin Greve även via denna nygamla kommunikationskanal finns jag på https://twitter.com/#!/Grijshufvud.
SR, DN1, DN2, DN3, DN4, DN5

0 kommentarer: